top of page

Arta de a iubi

Ce este iubirea? Am cautat de nenumarate ori raspunsuri la aceasta intrebare. Si eu dar si filosofii, poetii, artistii. Pe scurt, cam toata lumea. Am si o poveste legata de asta.


Aveam un prieten anul trecut. Ca la fiecare inceput de relatie treceam printr-o perioada de descoperiri: perioada in care ne punem intrebari despre ce ne place, ce nu ne place. Ne scriam des.


Doar ca intr-o zi n-a mai dat nici un semn. Ca cineva care mai trecuse prin procesul acesta, mi-am zis sa ii las ceva timp omului. A trecut o saptamana, 10 zile, doua saptamani. Ma pregateam sa pun cruce pe relatia cu pricina, dar am decis pe ultima suta de metri sa caut o explicatie asa ca l-am intrebat de ce a disparut.

Raspunsul a venit destul de repede: "Pai m-ai intrebat ce e dragostea." Asa era, il intrebasem dar uitasem. "In prima zi n-am stiut ce raspuns sa-ti dau, a doua zi la fel. Dupa o saptamana eram la fel de pierdut si imi era si jena ca nu-ti pot raspunde la intrebarea asta. Dupa o saptamana am intrat intr-un cerc vicios in care nu mai stiam daca te vei supara ca-ti scriu dupa atata timp sau ca nu am gasit raspunsul!"

Relatia cu pricina s-a dizolvat ulterior din lipsa de obiective comune dar episodul mi-a ramas in minte pentru ca arata cat de complexa este aceasta notiune de iubire.


Asa ca, de Dragobete, pe 24 februarie 2017, AVRIS a decis sa ia taurul de coarne si sa aduca in lumina aceasta tema. Desi sesiunea a fost deschisa si domnilor, nici unul nu ne-a onorat cu prezenta desi cativa s-au aratat interesati. Asta pentru ca iubirea si relatiile personale par a fi teme de predilectie feminine. Dar, asa cum anecdota de mai sus o demonstreaza, si barbatii au o preocupare pentru acest subiect si, indifferent de sex, suntem cu totii in perpetua cautare a unor raspunsuri legate de iubire.


Atelierul a fost prezentat de catre Dana Moldoveanu. Ea este coach psiholog si trainer si in prezent urmeaza un master in psihologia pozitiva.


Nu este prima data cand am asistat la aceasta sesiune. In 2012 Dana a tinut una asemanatoare in cadrul unui grup de dezvoltare personala. Pentru mine acela a fost un important punct de cotitura in ceea ce priveste intelegerea relatiilor personale. Desi atunci nu a parut sa aiba un impact foarte mare, odata intrebarile macerate si intoarse in minte, au inceput sa schimbe ceva. Am inteles atunci ca ce doream eu intr-o relatie era natural si legitim si mai ales ca diversele manifestari ale iubirii (prietenie, dragostea parinteasca, si calea spirituala a dragostei pentru Dumnezeu) converg spre aceleasi principii de baza: dorinta de a cunoaste si de oferire reciproca, onestitatea fata de celalalt, atentia si acceptarea. Doar doi ani mai tarziu, cand am experimentat destramarea unei relatii cu toate ranile aferente, mi-au revenit in minte intrebarile acelea de mai demult si am redescoperit importanta de a ne defini (sau redefeni) ceea ce inseamna o iubire sanatoasa.


Acum, la 5 ani dupa, sesiunea initiala a evoluat intr-o prezentare mai structurata si mai sofisticata. Desi spatiul a fost mic (schimbari de ultima ora ne-au lasat cu doar jumatate de sala), am avut ocazia sa interactionam intre noi. Am vorbit despre elementele si etapele unei iubiri, despre diferitele tipuri si ipostaze ale acesteia de-a lungul vietii si mai ales despre ce ii face pe doi oameni sa pastreze o relatie de iubire de-a lungul anilor.

Prezentarea a imbinat utilul cu umorul si publicul a avut ocazia sa contribuie. Din public au venit cateva postesti care ne-au inspirat. Si nu e si aceasta o manifestare a iubirii intr-un fel sau altul: a imparti cu altii povesti de viata autentice, a oferi lumii o parte din experienta personala?


De aceea pentru mine aceasta sesiune a insemnat mai mult decat o simpla interogare filosofica si m-a transpus in mijlocul unei comunitati de femei cu idei sanatoase si clare, femei care sunt mai presus de relatiile toxice care ne inconjoara la tot pasul si fac prima pagina a revistelor, ca suntem mai puternice decat stereotipurile care ni se atribuie si am incredere ca unindu-ne in idei, le vom depasi.


Si imi doresc ca aceste idei sa creasca, imi doresc ca oamenii sa dea mai multa importanta relatiilor si iubirii universale, pentru ca stiu din experienta personala si a altora ca doar prin iubire putem crea o lume mai buna pentru noi si pentru generatiile de mai tarziu.


"Iubirea cheama iubire!"


Gasiti prezentarea aici.

Iubirea chama iubire.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page